Nemluví se o homofobii.

8. března 2014 v 23:09 | Yakubi Teera
Nemluví se o ní.
Homofobii.
Gayové a lesby.
Takzvaní vyvrženci společnosti.

Ale vyvrženci to jsou jen proto, že je takto nastavená společnost.
Určitě jst někdy v konverzaci použili (a nebo aspoň slyšeli) slova jako: buzerant jeden zas*anej, homouš jeden, teplouš, apod. Jistě, používá se to hlavně ve spojení s kluky. Třeba když jde dotyčný po ulici a vidí dva kluky, co se drží za ruku. Nebo jen tak, protože se s dotyčným (heterosexuálně orientovaným) nepohodl.

Zvláštní je, že takováto slova používají ti borci, kteří pak po večerech koukají na erotická videa, kde jsou pouze ženy. Ano, myslím lesbická videa. Tyto videa se jim "strašně moc" líbí. Ale neuvědomují si, že když nadávají na teplouše, nadávají tím na homosexualitu, nad kterou se poté ukájejí.

Zajímalo by mě, co v těch hlavách mají. Asi piliny.


V dnešní době se o homosexualitě mluví. A to dost. Pochody za rovnoprávnost. Mluví se i o právu adoptovat děti homosexuálními páry. Některým heteroobčanům se to nelíbí, protože mají v hlavě vtlučený ideál fungující rodiny "máma+táta+děti". Ale fungují takové rodiny vždy a za každých podmínek? Vždyť téměř polovina hetero-manželství (nebo aspoň partnerství) končí rozvodem (nebo rozchodem) a dítě pak zůstává ve střídavé péči, což pro něj není vůbec ideální. Co kdyby to v homosexuální rodině fungovalo lépe? Hm?

Ale nemluví se o tom, proč spousta lidí, kteří si vzali život kvůli jiné orientaci, rozhodla si ten život vzít. Jistě, nechávají dopisy na rozloučenou, statusy na facebooku, atd., ale kdyby se vám někdo posmíval za to, že se vám líbí stejné pohlaví, asi by jste to nehodili jen tak za hlavu. A říkejte si co chcete. Nemluví se o šikaně gayů a leseb. Nejsem holka, takže nevím, jak to chodí v holčičích kolektivech, když se provalí, nebo dotyčná ostatním řekne, že je lesba. Ale myslím, že je to jako u kluků. Bojí se jakéhokoliv fyzického kontaktu a hned se chytají dvojsmyslných narážek.

Ano, je spousta textů, které mluví o šikaně homosexuálně orientovaných lidí.


Zkuste se do nich vžít. Někteří, kteří žijou ve "špatném prostředí" (tj. homofobním) se bojí vyjít ven, aby neslyšeli urážky a podobné kecy. A kolikrát nebyli pod palbou odpadků a podobných věcí. Je to velký problém hlavně na malých městech. U nás ve městě se provalilo že jedna holka je bisexuálně orientovaná. Hned jí zdrbalo celé město (cca 2500 obyvatel) a byla ta největší špína. Lidé se jí štítili. Ale dneska má kluka a i přesto, že se na ní starší občané dívají tak trochu skrz prsty, ustála to.

Nemluví se o těžkých životních podmínkách homo a bisexuálně orientovaných lidí.

P. S: homofobové, padejte pryč ;)
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Peter Cross Peter Cross | Web | 8. března 2014 v 23:28 | Reagovat

Já si naopak myslím, že o tomhle se mluví docela dost. Jenom ne mezi náma mladýma, kteří jsme omezení na to že ,,buzeranti jsou nechutná špína" a nedokážáme se na věc podívat z jiného úhlu.

Nedávno jsme měli ve škole za úkol při češtině napsat excertum ( nevím jestli to mám dobře napsané :D ) z článku v nějakém psychologickém časopise. Když jsem si všimnul článku na téma: ,,Mají mít homosexuální páry právo adoptovat děti?" tak jsem hned věděl o čem budu psát. V tom článku promluvil jistý odborník přes lidské vztahy a povídal že je lepší, když dítě vyrůstá ve stabilní homosexuální rodině než v rozpadající se heterosexuální rodině a že je tudíž nereálně a kruté k dětím, aby neměly homosexuální páry právo adoptovat.

Sám se bojím přiznat, že jsem bisexuálně orientovaný, jelikož taky žiju v malém městě a už takhle nejsem zrovna nejoblíbenější a o případy, kdy mi někdo začne bezdůvodně nadávat, není nouze. A myslím, že je zatím zbytečné přilévat olej do ohně, když sám v sobě nemám tak naprosto jasno.

2 Yakubi Teera Yakubi Teera | E-mail | Web | 8. března 2014 v 23:54 | Reagovat

[1]: Google mi prozradil, že jsi zapomněl na P :D (excerptum, ale přiznám se, že jsem do teď to slovo neznal :D)

Máš pravdu. U nás mladých to je tak, jak píšeš. A problém je v tom, že jakmile někdo začně homsexuály obhajovat, hned je za něj označen také.

3 Adelaine Adelaine | Web | 8. března 2014 v 23:55 | Reagovat

Jako promiň, ale o tomhle se dneska mluví až trapně moc, až mi to začíná lézt na nervy, protože jestli je to teda normální, tak se tak chovejme, a ne to furt jen zkoumat a řešit.

4 Adelaine Adelaine | Web | 8. března 2014 v 23:57 | Reagovat

[2]: A jen tak mimochodem, opravdu nevím, kde žiješ, a pokud to tak máš tak tě lituji, ale co kolem sebe vidím, hlavně na netu, je to spíš tak, že se to tak nějak otáčí, a jakmile někdo není 100% pro homosexalitu, nemá všude vlaječky a není happy z každého gaye a lesby (prosím berte s nadsázkou) tak je hned označen za homofobní svini a táhni a blablabla. Takže jako... nemyslím si, že by to bylo tak zlé, spíš naopak. Spíš mi přijde, že je v dnešní době "in" se zastávat homosexuálů, ne že by na tom bylo něco špatného, jen mi rpostě přijde že všichni dělají jak jsou pro, všichni jsou najednou bisexuální atd.
(A už jsem homofob, co :D )

5 Yakubi Teera Yakubi Teera | E-mail | Web | 9. března 2014 v 0:08 | Reagovat

[4]: V pohodě, je to tvůj názor a já ho akceptuji :-)

Asi jsem jen článek vzal za trochu víc pesimistický konec :D

Tam kde žiju to je právě že dost špatné. Nebydlíš ty náhodou v nějakém větším městě? Tam je to takové, jak popisuješ ;)

A jen tak pro zajímavost: třetina populace je bi, jen si to většinou odmítají přiznat XD

6 missneverfree missneverfree | Web | 9. března 2014 v 0:38 | Reagovat

zajímavý článek, ale tak trochu nesouhlasím, že se o tom nemluví, jakmile se totiž mluví o homosexualitě, začne se mluvit o homofobii, a o homosexualitě se podle mě mluví celkem často.
taky si myslím, že v současné době se objevuje i hodně přehnaný antihomofóbní extrémistický proud, jak píše Adelaine.
nemám nic proti gayům, lesbám ani bisexuálům, jsem pro adopci, protože je to mnohem lepší řešení než dětský domov...¨
ale přesto je chování některých homosexuálů přehnané (pusťte si videa z prague pride). chápu, že jako menšina bojující o své práva se chtějí zviditelnit, ale jako všude se najdou extrémní případy, které spíš škodí (viz. antiheterosexuálové).
proto si myslím, že ať už někdo s homosexualitou "souhlasí" nebo ne, nebo je sám homosexuální, měl by být nadevše zdravý rozum a tolerance ;)

7 Yakubi Teera Yakubi Teera | E-mail | Web | 9. března 2014 v 0:49 | Reagovat

Nikomu tu nemám za zlé, když máte odlišný názor než já. Protože vaše komentáře mají hlavu a patu. A hlavně dávají smysl a své názory dokážete obhájit :-)

[6]: Prague Pride - s pár gayi komunikuju a dle jejich slov je Prague Pride sice dobré, ale lepší by bylo, kdyby tam nechodili ty "vykroucené tetky".

Tak tolerance většině obyvatel ČR chybí XD

8 Pražský poděs Pražský poděs | 9. března 2014 v 1:49 | Reagovat

No nevím, já bych zrovna řekla, že se o všem, co souvisí s homosexualitou mluví docela dost, ale OK. Ale chápu tvé rozhořčení, částečně ho sdílím. Bát se přiznat svojí sexuální orientaci kvůki okolí...děsivé...
Jo a k těm Pride akcím. Ono je zajímavé, jak to přehnané přehrávání některé dostává do rozpaků. Kdyby lidé byli schopni úplné tolerance (což se nikdy nestane, žeano) těhlech věcí, tak by jim to přece nemohlo vadit, at' je to jakkoliv přehnané. Bylo by jim to jedno, jenže každej to automaticky škatulkuje. To je homosexuál, to je heterosexuál. Vždyt' je to něco jako karneval a každej karneval musí bejt přehnanej. Jenže tohle je karneval s teploušema, tak to je přece divný, neměli by to tak přehrávat ooooo :D Vážně zvláštní...
Tohle dělení lidí na homosexuály a heterosexuály, které s sebou přinesla křest'anská morálka (například v Antice to bylo uplně jinak) jen tak totiž nezmizí, když má tradici stovky let.

9 daeris daeris | Web | 9. března 2014 v 9:24 | Reagovat

I kdybych se snažila sebevíc, tak bych asi prostě nedokázala pochopit, co lidem na těch homosexuálech tak vadí. Jasně, kdyby to na mě zkoušela nějaká holka, tak bych se jí asi nějak snažila naznačit, že nemam zájem, ale to neznamená, že bych se s ní kvůli tomu přestala úplně bavit /kdyby to třeba byla nějaká moje kamarádka/. Homosexualita, bisexualita a heterosexualita je přece na úplně stejný pozici, je to druh sexuality, tak proč ty ne-tak-často-vyskytující se druhy oduzovat?! Jsem asi před tejdnem napsala na svůj blog takovej haterskej článek o jedný knížce z minulýho režimu, kde přirovnávali homosexualitu k úchylce...fakt mi to hlava nebere, co ty lidi k tomu vedlo.

Na druhou stranu ale nejsem jedna z těch, co by za práva homosexuálů bojovali, nenosim např. tričko s nápisem "I love gays" nebo s duhovou vlajkou a nepouštim se do křížku s každym, kdo do homosexuálů rejpe, maximálně tomu dotyčnýmu jednou vysvětlim, že se mýlí a to je všechno, jinak na něj seru...ale samozřejmě si myslim svoje, no.

10 Niké Storch Niké Storch | E-mail | Web | 9. března 2014 v 10:00 | Reagovat

Souhlasím s tebou, občas mi připadne, že snad žijeme ještě v minulém či předminulém století. Většinou jsou právě tito lidé moc fajn! Navíc sexuální orientace je zakódovaná v genetice, s tím prostě už nic nikdo neudělá. Stejně tak mi připadne zajímavé, jak jsi tu zmínil, že na gaye všichni nadávají a lesbičky jim nevadí, ba právě naopak. Vážně by se nad sebou měli zamyslet...

11 Yakubi Teera Yakubi Teera | E-mail | Web | 9. března 2014 v 10:07 | Reagovat

[8]: [9]: I mě chybí nějaká ta tolerace (například na Romy - ne že by mi nějak extra moc vadili). Hold záleží na tom, kde ten dotyčný vyrůstá...

A Pride: jenže podle toho si pak většina lidí udělá o gayích obrázek, že to jsou právě ty "vykroucené tetky" :D I když většinu z nich by člověk normálně od "hetero" nerozeznal jak vypadají normálně... :-)

Jóóó, Antika byla super. Každý mohl špásovat s každým a divné to nebylo :D

12 katbar katbar | E-mail | Web | 9. března 2014 v 10:12 | Reagovat

Já mám ve třídě jednu spolužačku-lesbu. Když to oznámila, nejvíc na větvi z toho byly holky :D, ale jinak se všechno vyvíjelo bezvadně, nic se nezměnilo, ani ona sama se nestydí. Na to, jak je dnešní doba "zlá" to naše třída vzala vcelku dobře. :-)

13 Yakubi Teera Yakubi Teera | E-mail | Web | 9. března 2014 v 10:22 | Reagovat

[12]: Tak to má štěstí, že má tak dobrou třídu :)

14 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 9. března 2014 v 11:49 | Reagovat

Já myslím, že v dnešní době být homofobem je jaksi menší prokletí. Prostě když si takový homofob vyjde na ulici, tak se ani nemusí vrátit živý :-D
Nejsem zastánce diskriminace homosexuálů (bacha, to není to samé, co homofobie) ale také ne jejich stálého medializování. Teď se tak trochu postavím do zorného pole homofoba, myslím, že ten to taky má teď docela těžké, je to jako, když člověka s klaustrofobií naženeš do výtahu, nelíbí se mu to. Nesnáší to. A to samé dělá společnost s homofoby, předhazuje jim rovnocennost orientace o sto šest, kam se jenom podívají. "Kupodivu" to lidi s homofobií štve a proto na to nadávají a nesnáší to ještě víc neboť by se v jiných situací mohli homosexuálům vyhnout(tak jsou jich jenom 4% a nějak okatě je na ulici nemusíš poznat), ale tím, že vyhnout znamená v dnešní době diskriminovat (nebo nám to tak společnost aspoň snaží nastínit), nemají tito lidi úniku. A to je taky špatně, oni mají právo na názor a pohled na svět stejně jako homosexuálové a o tom se nemluví.
Pak je tu nesnášenlivost, co může vycházet ze špatné výchovy. To nemusí být homofobové.  
Nevím, jestli to společnost někdy příjme- homosexualitu a bisexualitu. Ale společnost by měla myslet i na druhou stranu, lidé budou chybovat vždycky a tomuhle se asi nevyhneme :-(

15 Adam Dilda Adam Dilda | Web | 9. března 2014 v 12:20 | Reagovat

Mám na to podobný názor jako ty. V menších městech se to prostě neakceptuje tak moc jako třeba v Praze. Ale i tam se lidi divně dívají.
Většina na veřejnosti říká, že jim homosexualita nevadí, jenom proto, aby si nepřipadali jako homofobici. Jenže když pak vidí gaye (lesby moc ne), tak hned začnou nadávat. Skrytí homofobici.
Ale zase mi vadí, že na průvodech chodí takoví ti gayové v černých oblečcích a dávají na jevo své úchylky. Jsou to sice jen někteří, ale ty média je zabírají nejvíc.

16 Adelaine Adelaine | Web | 9. března 2014 v 12:31 | Reagovat

[14]: Souhlasím.

17 konecnestebou konecnestebou | 9. března 2014 v 12:32 | Reagovat

Achjo..většina homosexuálních lidí svojí orientaci skrývá zrovna kvůli těm zmíněným homofobům..myslím,že si zasloužíme (zasloužíme,protože jsem lesba) aspoň trochu toho uznání..nechápu,jak někdo může odsuzovat lidi podle sexuální orientace..je to,jako by jsi člověka odsoudil podle toho,jaký nosí ponožky..naštěstí žijeme v době,kdy jsou homosexuálové aspoň trochu uznávaní..když si představím,že by mě za to kdysi popravili nebo já nevím..hnus..
Co se adopce týče..má to hodně nevýhod..dítě může být středem výsměchu,protože jejich rodiče jsou homosexuálové..ale podle mě jsou homosexuální páry mnohdy lepší,než ty heterosexuální..

18 M. M. | Web | 9. března 2014 v 13:19 | Reagovat

Mluví se o tom. Nicméně jedna věc je mluvit o tom někde v médiích a druhá mezi lidmi. Třeba ono si stačí přečíst takové diskuze pod články například na idnes.cz nebo novinky.cz
Co je běžně tolerované v Praze, je tabu na vesnicích a v moravské části ČR. A taky jedna strana mince je to, co někdo říká veřejně a co si řekne s kamarády večer u piva (lidi mají tendence zastávat většinové názory, to je normální instinktivní socio chování).
Mně nevadí homofobie jako taková, jsem realista. Co mi vadí mnohem víc, je Prague Pride. Tak jako.. x let tady někdo za něco bojuje, furt se snažíme, aby nás lidi brali jako úplně běžný občany a aby zmizely předsudky, a pak se banda týpků navleče do mini růžových slípků, potřou se glittrem a oblizujou se svým starým na Václaváku? Tak jako - k čemu celá ta snaha byla? Za co se něco tlsčilo do legislativy, když v momentě, kdy můžeme lidem ukázat, že jsme úplně normální, tak "reprezentanti" ukážou přesně ty stejný stereotypy, co se o nás povídaj ve vtipech, ukazujou ve filmech apod? TO je to, co mě teda mnohem víc sere, než nějakej pantáta támhle v hospě, co nesnáší gaye.

Jsem se nějak rozvášnil :-D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama